Ponadto, wskaźnik cen konsumpcyjnych na biżuterię spadł o 2,9 procent w marcu. Sprzedaż sklepów jubilerskich pozostała również silna w pierwszym kwartale roku. Wzrosła o 8,2 procent do 6,99 miliardów dolarów w porównaniu do pierwszych trzech miesięcy 2012 roku. Wskaźnik CPI na biżuterię był również niższy w każdym miesiącu tego roku.
Tymczasem, zaawansowane szacunki sprzedaży w amerykańskich domach towarowych w kwietniu wskazują na spadek o 6,9 procent rok do roku do 13 miliardów dolarów. Szacowana sprzedaż dla wszystkich sklepów i usług, z wyłączeniem żywności, pojazdów silnikowych i ich części, wzrosła o 3 procent w kwietniu do 334 miliardów dolarów. Sprzedaż detaliczna poprawiła się o 3,6 procent w ciągu miesiąca.
Te dane oznaczają jedno: zdecydowany wzrost udziału biżuterii w całkowitych wydatkach Amerykanów.
RB
Źródło: Rapaport/Diamonds.net
Zdjęcie: accent.busjour.com
Sklep Hamilton Jewelers