Amerykanie wydadzą na prezenty i wyjścia z okazji Dnia Matki 168,94 dolarów na jednego kupującego. Liczba ta wzrosła o 11 procent w porównaniu z 2012 rokiem. Spośród tych, którzy świętują Dzień Matki, czyli około 86 procent ankietowanych, 34 procent mówi, że zamierza kupić w tym roku biżuterię. To wzrost aż o 3 procent w porównaniu z poprzednim rokiem i najwyższy wskaźnik od początku tego badania, który miał miejsce w 2007 roku.
Średnia kwota, jaką Amerykanie są gotowi wydać na biżuterię w tym roku, to 100,55 dolarów, w porównaniu z 97,19 dolarów w roku ubiegłym rokiem. Ci konsumenci, którzy zarabiają mniej niż 50 tysięcy dolarów rocznie, wydadzą średnio 74,94 dolarów na biżuterię. Kupujący o zarobkach powyżej 50 tysięcy dolarów, wydadzą średnio 122,86 dolarów na zakup biżuterii na Dzień Matki. 37 procent kupujących zamierza odwiedzić jubilera (lub kwiaciarnię, sklep z pamiątkami i sklep z elektroniką). Prawie 2/3 respondentów zamierza kupić prezent dla swojej matki lub macochy, 24 procent chce kupić prezent dla żony, a 11 procent dla córki.
Specjalne badanie z okazji zbliżającego się Dnia Matki przeprowadziła Narodowa Federacja Handlu (NRF).
Rafał Badowski
Źródło: Rapaport/Diamonds.net
Zdjęcia: bigfon.com