Strona Główna Ciekawostki Nicolas Marion

Nicolas Marion

522

Rozmowa Andrzeja Mrozińskiego z Nicolasem Marionem – dyrektorem TAG Heuer w Centralnej Europie.

Rozmowa Andrzeja Mrozińskiego z Nicolasem Marionem – dyrektorem TAG Heur w Centralnej Europie.

Andrzej Mroziński pytał Nicolasa o prezentację Mikrotimera w Bazylei. Nicola Marion nie krył dumy.
– No trudno nie mieć, nawet jak jest się skromnym. Mikrotimer Flying 1000 TAG Heuer, jako jedyny zegarek na świecie pracuje z częstotliwością 3,6 miliona wahnięć na godzinę i jest w pełni mechaniczny. Wywołał autentyczną sensację na tegorocznych targach Basel World w Bazylei. Jako pierwszy mechaniczny chronograf pozwala na dokonywanie pomiaru z dokładnością do 1/1000 sekundy. Tutaj posłużę się przykładem, że w tym 1/1000 ułamku sekundy bolid Formuły 1 pokonuje odległość 10 centymetrów, które mogą decydować czasami o sukcesie. Ten model jest 125 razy szybszy od najszybszego do tej poru zegarka chronograph. To powód do dumy, bo prześcignęliśmy zegarki kwarcowe. Coś, co kiedyś wydawało się niemożliwe, stało się faktem.


Na pytanie Mrozińskiego, czy owo najnowsze i rewolucyjne dzieło TAK Heuera było przed Bazyleą długo utrzymywane w tajemnicy, Nicola odpowiedział:

– To standardowe działania. Przy takim produkcie, który stanowi pokaz możliwości manufaktury, jest dowodem na rozwój, możliwości i wieloletnie przywiązanie do komplikacji chronografu, takie wielkie otwarcie jest całkowicie uzasadnione. Ale tak przy okazji, ten nasz spektakularny sukces ma wielu ojców. Z uczciwości kupieckiej muszę powiedzieć, że nie byłoby tego sukcesu, gdyby nie było wspaniałej, harmonicznej pracy naszych naukowców, inżynierów, designerów i wreszcie zegarmistrzów z najwyższej półki światowej. To właściwie oni są autorami naszego sukcesu.

Mroziński pytał także o innowacje:
– To część naszej filozofii, a może istotny jej fragment. – zapewniał Nicolas.- Powoduje ona wspieranie nowych technologii, wręcz jej kreowanie. A zaczęło się dawno temu, w 1860 roku, kiedy to rozpoczęto produkcję i udoskonalanie chronografów wysokiej częstotliwości. Kolejny kamień milowy to rok 1916, kiedy to Charles-August Heuer wyprodukował stoper Mikrograph 1/100, a firma stała się dominującym producentem urządzeń pomiaru czasu. To wtedy zainaugurowano proces, który jest kontynuowany do dziś.


Da TAG Heuera ważna jest też Polska:
– Nie tylko dla naszej marki. – zapewniał Nicolas. – Polska jest w ogóle ważna, jako rynek dla wszystkich, także dla nas. Z 27 państw, które mi w jakiś sposób podlegają, uważam, że macie największy potencjał. Europa jawi się, niestety, jako wyspa stagnacji, brakuje tam przyspieszenia, które gołym okiem widać na wschód od Odry. Wyjątek w starej Europie stanowi Wielka Brytania, ale to ze względu na przygotowywaną olimpiadę. A dlaczego Polska? To przecież wy za chwilę obejmujecie prezydencję w UE. Za niespełna rok tutaj będą się odbywały Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej. Postawiliśmy sobie ambitne zadanie intensyfikacji działań zmierzających do większej sprzedaży, która stale rośnie. Bo warto być kimś ważnym na rynku polskim. To dobry znak, świadczący o tym, że taka marka, jak nasza, jest tutaj dobrze odbierana i co za tym idzie, kupowana.

TH jest także marką mocno związana ze sportem.
– Takie były początki TH. Zwłaszcza kojarzy się ona ze sportem motorowym. – mówił Marion. – Ale obecnie jesteśmy coraz bardziej obecni i identyfikowani z glamour, z przemysłem modowym i show biznesem. Weszliśmy już na inną półkę. Sport to nasze korzenie, ale nasze obecne DNA jest już miksem wielu innych dziedzin życia. Dlatego nasze zegarki noszą i są z tego dumni Maria Sharapova, Leonardo DiCaprio, Brad Pitt, Matt Damon czy kierowca F1 Alain Prost.

Marion na koniec krótko scharakteryzował markę:
– Prestiż, awangarda, sport i innowacje, ale też nie zapomniałbym o technicznych inspiracjach z przeszłości. Jesteśmy Szwajcarami i mamy 150-letnią tradycję, dlatego korzystamy z historii pełnymi garściami.


Na sugestię dziennikarza, ze zegarki tej marki „nie są takie nie do zdobycia, że kosztują od 1 000 do kilkunastu tysięcy euro?”, Marion odrzekł:

– Za to też doceniam polskiego klienta, że niekoniecznie szuka wyrobów z diamentami, ze złota, ale takich, które są znakomitej jakości przy rzetelnej cenie. I dlatego w relacji, jakość-cena, a następnie prestiż, TH jest trafioną marką na rynku i widzę, że podoba się naszym klientom w Polsce.

"Nicolas Marion lubi:
Zegarki: oprócz TAG Heuer, Vacheron Constantin i Breguet
Pióra: Caran d’Ache
Wypoczynek: Bali i Filipiny
Kuchnia: „Na kuchnie jestem bardzo otwarty, lubię azjatycką, śródziemnomorską i oczywiście francuską. I dobre wino.”
Restauracja: sushi bary w Warszawie – znakomite.
Samochód: „Kocham dobre silniki i jakość – Audi. Ale lubię też oldsmobile, takie, jakim jeździli Steve Mc Quinn czy Paul Newman. Kiedyś sobie kupię AC Cobrę.”
Hobby: „Żeglarstwo, muzyka, mam dużą kolekcję płyt i chętnie zaszywam się w pieleszach domowych słuchając dobrej muzyki.”"

BRAK KOMENTARZY

Odpowiedz