Czytaj
Amerykański rynek detaliczny biżuterii notuje poprawę. Takie wnioski można wyciągnąć z zakończonych właśnie targów luksusowej biżuterii i zegarków w Las Vegas. Może nie było diamentowego boomu, ale sprzedaż była zupełnie dobra. Nabywcy byli jednak odporni na wszelkie próby podniesienia cen. Podwyżki cen po prostu się nie powiodły.
- Ci, którzy nie spuszczali z cen, nie mieli wielu klientów, ale sprzedawcy zdolni do kompromisu mieli sporo chętnych - powiedział jeden z nowojorskich dealerów szlifowanych diamentów.
Dostawcy diamentów zauważyli, że ruch był nieco mniejszy niż przed rokiem. Kupujący byli jednak bardziej skoncentrowani i wiedzieli, czego chcą. Większość oceniających targi zgadza się, ze zainteresowanie ze strony nabywców detalicznych i hurtowych będzie można lepiej ocenić w najbliższych miesiącach.
- Targi nie służą tak bardzo sprzedaży, jak budowaniu relacji z klientami i różnym działaniom marketingowym – powiedział Louis Price, dyrektor ds. operacyjnych w M.Geller, jednej z najbardziej znanych marek w przemyśle diamentowym.
Sprzedawcy diamentów mają nadzieję, że w najbliższych miesiącach doniesienia z rynku detalicznego diamentów będą pozytywne, tak jak odczucie hurtowników w czasie trwania targów w Las Vegas.
- Pokaz przekroczył nasze oczekiwania – powiedział Bob Cordova, CEO i przewodniczący firmy Cordova, nowojorskiego producenta i hurtowego dostawcy biżuterii. Detaliści są jednak nadal ostrożni i utrzymują niskie zapasy, ale nastroje po targach są o wiele bardziej pozytywne niż przed nimi. - Ameryka nie jest jeszcze tam, gdzie byśmy chcieli, ale jest silniejsza niż była – mówi Cordova.
Oto niektóre z trendów, które były widoczne podczas targów:
• popyt na diamenty w USA jest w porządku. Nie kwitnie, ale jest źródłem stabilności na rynku globalnym i pozwala zrekompensować osłabienie w Europie i na Dalekim Wschodzie
• diamenty czystości SI (małe inkluzje) i gorszej sprzedają się dobrze
• słaby popyt na diamenty VVS (bardzo małe inkluzje)
• duże zapotrzebowanie na fantazyjne, kolorowe diamenty
• diamenty o potrójnym EX (idealne pod względem szlifu, symetrii i cięcia) sprzedają się o 5-8 procent lepiej niż mniej doskonałe okazy, chociaż żywiołowy popyt na te diamenty może się kurczyć
• jest popyt na fantazyjne kształty, nieco słabszy na szlify poduszkowe z powodu ich nadmiernej podaży
• jest popyt na masy 2,5- i 3,5-karatowe, czystość SI1-SI2 (małe inkluzje), kolory G-J (w skali od D do Z, gdzie D to najlepsza barwa)
• nieco słabszy popyt na duże kamienie, ale kolory K i L mają się dobrze• słabe zapotrzebowanie na czystość VVS w całej rozciągłości
Rafał Badowski
Źródło: Rapaport/diamonds.net
Zdjęcie: ijgems.com
Przeczytaj także:
Królestwo biżuterii w Las Vegas
Rozdano nagrody na targach biżuterii w Las Vegas
20 nowych trendów w biżuterii
Komentarze
Popularne artykuły
Kolor był silnym trendem w biżuterii w 2013 roku. Barwne, jaskrawe diamenty nie były tu wyjątkiem
Zjawiskowy naszyjnik powstał na cześć ulubionego zwierzęcia Coco Chanel, lwa
Marka Larry Jewelery wprowadziła nową, wakacyjną już kolekcję, wysadzaną zjawiskowymi diamentami Lazare
Popularne Tagi