Nasze aukcje

Nasze portale

Polecane portale

www.christies.com

www.sothebys.com

www.jubiler24h.pl

www.antiquebizu.pl

modernbizu.pl

2010-10-28 10:44 Wiek: 5 days

Luksus w Polsce? Czy to możliwe?

Badania przeprowadził Instytut Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej.

„Wśród firm obuwniczych dla badanych najbardziej luksusowy jest Adidas, wśród kosmetyków Vichy, L'Oreal i Nivea, a dopiero czwarte miejsce zajmuje marka z górnej półki – Christian Dior. Jedynie w przypadku perfum w czołówce znaleźli się prawdziwi potentaci – są i Chanel, i Dior. W odzieży wygrywa co prawda Armani, ale wysoko są sportowe Adidas i Nike, z luksusem niemające nic wspólnego” - komentuje Rzepa.

Marki te, wcześniej w trudno w Polsce dostępne, ciągle kojarzą się z luksusem, chociaż daleko im do niego.

„Zaskakujący jest niemal zupełny brak wskazań marek naprawdę luksusowych, jak Louis Vuitton, Gucci czy Prada. Jeżeli marka nie ma w Polsce sklepów i nie prowadzi kampanii promocyjnych, nie staje się przedmiotem marzeń konsumentów" – uważają badacze z SGH.

Z tegorocznego raportu firmy doradczej KPMG wynika, że w Polsce obecna jest już co druga marka luksusowa, a w przypadku odzieży – co trzecia.

Rodzi się jeszcze pytanie, czy Polaków w ogóle stać na prawdziwy luksus, a jeśli tak, czy potrafią go docenić? Z naszych obserwacji wynika, że Polki lubią się dobrze ubrać, ale na przykład w ogóle nie doceniają biżuterii. Tej prawdziwej i luksusowej oczywiście, bo tanią, sztuczną biżuterią niektóre dziewczyny obwieszają się niczym bożonarodzeniowe choinki. A przecież złota zasada brzmi: umiar przede wszystkim! Tak więc zdecydowanie lepiej mieć jeden droższy, za to piękny i unikalny pierścionek, niż dziesięć tanich świecidełek. Pamiętajmy też, że kupno oryginalnej, antycznej biżuterii, której zaletą są także prawdziwe kamienie, to świetna inwestycja. Nic nie daje takiej pewności finansowej jak diament czy złoto, nie wspominając o tym, jakim to wspaniałym pokarmem dla duszy jest brylant.

Opracowała: Katarzyna Stępień

Źródło: www.rp.pl

Fot. Galeria Biżubizarre

FaceBookTwitterGoogleWindows LiveMySpaceWykop

Filipe Faisca, portugalski kreator mody uwielbia nadawać nowe znaczenie przedmiotom użytkowym, tak...

Halloween tuż, tuż, a na nowojorskiej imprezie magazynu Vogue - słynnej "Fashion's night out"...

Kreacje tegoż projektanta noszą najbardziej znane kobiety na świecie. De la Renta zyskał sobie...

Brytyjski jubiler Stuart Hughes zaprezentował swoje najnowsze dzieło:wysadzany diamentami Iphone za...

Nowa kolekcja Karla Lagerfelda przygotowana została we współpracy z Atelier Swarovski. Sezon...

Francuska wytwórnia Brasserie du Pays Fleming wprowadza na rynek nowe ekskluzywne piwo. W...

Obecnie, zamiast taniej srebrnej biżuterii, jubilerskie półki uginają się pod ciężarem precjozów z b

Szmaragd to bardzo cenny i wyjątkowo poszukiwany kamień nie tylko jubilerski, ale także kolekcjoners

Człowiek od zarania dziejów ozdabiał swoje ciało. Częściowo wynikało to z chęci otaczania się ładnym

Bank centralny Federacji od początku roku kupił 100 ton złota. Dane obejmują tylko rynek...

Polscy specjaliści wzięli udział w organizowanej co 5 lat konferencji dotyczącej syntezy diamentów,...

Marta Prusik, konsultant ds. złota i diamentów Mennicy Państwowej twierdzi, że diamenty są...

Formularz logowania

Podaj swój login i hasło aby się zalogować:
Zaloguj się